Schudnij, ochładzając organizm w 4 prostych krokach.

Schudnij, ochładzając organizm w 4 prostych krokach.

Aktulności Artykuł Miesiąca Poradnik Klienta

Organizm człowieka zużywa bardzo dużo energii na utrzymanie stałej temperatury ciała. Możesz wykorzystać ten fakt, aby skutecznie schudnąć.

Schudnij, ochładzając organizm w 4 prostych krokach

 

Nie tylko pomoże Ci to spalić tkankę tłuszczową, ale również wpłynie niezwykle korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Polacy mają tendencję do przegrzewania się, począwszy od zakładania zbyt ciepłych ubrań, po nadmierne dogrzewanie mieszkań. Schładzając nieco organizm, zahartujesz się, będziesz bardziej odporna na infekcje i sprawniejsza fizycznie. Ponadto odmłodzisz organizm- dowiedziono naukowo, że chłód pomaga walczyć z oznakami starzenia. Zacznij więc już od dziś stosować terapię chłodem w 4 prostych krokach.

1. Ubieraj się lekko.
Tak długo, jak to tylko możliwe chodź zimą w jesiennej przejściowej kurtce. Jeśli jest Ci odrobinę chłodno, zamiast stać na przystanku, idź pieszo szybkim krokiem- rozgrzejesz się, dotlenisz organizm i spalisz dodatkowe kalorie. Unikaj też zakładania grubych swetrów w mieszkaniu. Ubieraj się tak, aby nie było Ci ani zbyt zimno, ani całkowicie błogo i ciepło.

2. Obniż temperaturę w mieszkaniu.
Nie rozkręcaj maksymalnie grzejników, gdy tylko temperatura na dworze odrobinę spadnie. Wyreguluj je tak, aby w ciągu dnia w pomieszczeniach było 21 stopni, a w nocy 17-18. To optymalna temperatura dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia. Długotrwałe przebywanie w nadmiernie nagrzanych pomieszczeniach powoduje spadek wydajności fizycznej i umysłowej, zwolnienie metabolizmu (co przyczynia się do nadwagi i otyłości) i spadek odporności organizmu. Żeby tego uniknąć, przykręć ogrzewanie i porządnie wietrz mieszkanie co najmniej dwa razy w ciągu doby.

3. Pokochaj chłodny prysznic.
Nic tak skutecznie Cię nie obudzi, jak poranny prysznic w lekko chłodnej wodzie. Nie ma być lodowata, a raczej letnia. Taki zabieg pobudza krążenie krwi i limfy i pokręca metabolizm na cały dzień. Już po kilku dniach stwierdzisz, że nie możesz bez tego żyć. Poczujesz się jak nowo narodzona, będziesz mieć więcej energii, Twoja skóra nabierze jędrności i zdrowego kolorytu, a po kilku tygodniach zauważysz, że cellulit znacznie się zmniejszył.

4. Pij chłodne napoje i jedz lody.
Nie obawiaj się sięgać po chłodne napoje i przekąski również w zimie. Kiedy jesz lub pijesz coś zimnego, organizm musi zużyć kalorie, aby podgrzać to do odpowiedniej temperatury, co sprzyja chudnięciu. Zachowaj jednak zdrowy rozsądek i uważaj, żeby nie przesadzić. Jedzenie kupionych w markecie lodów czekoladowych trzy razy dziennie i picie coli prosto z lodówki co godzinę to kiepski pomysł. Sięgnij raczej po domowej roboty lody bananowe lub z masła orzechowego oraz schłodzoną wodę z cytryną, lub herbatę miętową.

Terapie chłodem są wykorzystywane w leczeniu wielu schorzeń takich jak przewlekłe stany zapalne stawów, nawracające przeziębienia, słaba odporność organizmu. Takie hartowanie ma więc same zalety. Wzmocnisz się, schudniesz, odmłodniejesz i w dodatku zaoszczędzisz na rachunkach za ogrzewanie.

zobacz również Fitonorm

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.