Jak chcieć dania w restauracji na diecie?

Promocja i Reklama

Jak chcieć dania w restauracji na diecie? Jeśli jesteśmy na diecie, często przygotowuje się nam, że życie na mieście jest trudne. Rodzinny obiad w restauracji stosuje się z koniecznością rozpoczynania zdrowego odżywiania na nowo, a biznesowa kolacja z ciężkostrawnymi potrawami. Bynajmniej nie musi tak być. Wystarczy, że będziemy cierpieć na uwadze kilka zasad, które sprawią, że z jakiegoś spotkania z partnerem czy rodziną wyjdziemy z lekkim żołądkiem i zdrowym sumieniem. Jak wtedy jeść zdrowo w restauracji? Na co dać uwagę, przeglądając menu?

Jak chcieć dania w restauracji na diecie?

Wpisz na dania z warzywami

Niezależnie od tego czy się odchudzamy, czy mamy zalecenie spożywania lekkostrawnych potraw, warzywa są podstawą każdej zdrowej, zbilansowanej diety dodatkowo nie powinniśmy ich rezygnować. Według obecnych zaleceń dotyczących odżywiania powinny one decydować aż 50% talerza.

Dlatego określając się na obiad z rodziną albo ze znajomymi do restauracji, zamawiajmy przede wszystkim dania wielkie w warzywa. W menu lokali gastronomicznych najczęściej traktują one właściwość surówek oraz miksu warzyw przygotowywanych na parze czy w wodzie (najczęściej jest to marchewka z różyczkami brokuła i kalafiora). Jeśli planujemy się na surówki, warto zwrócić uwagę, czyli nie są one zagęszczone, np. sosem majonezowym. Pamiętajmy, że to nazywa dodatkowe kalorie.

apteka baner

Do warzyw zaliczamy także owiane złą sławą ziemniaki. Nie powinniśmy bać się, że kosztując je, przytyjemy, bo o ile nie będą one tłuczone z masłem lub polane sosem, o końcu nie będą być wysokokalorycznego dania obiadowego.

W ramach kolacji pełnej warzyw możemy wybrać zupy krem. Jednak zamawiajmy te, które nie są zabielaną tłustą śmietaną.
Unikaj jedzeń tłustych i smażonych

Obróbka termiczna dań to druga kwestia, na jaką należy zwrócić uwagę, gdy chcemy się na obiad czy kolację do restauracji. Jaki środek przygotowania dań stanowi wysoce przyjazny osobom pytającym o dzienny bilans kaloryczny? Najlepiej, gdy będą to potrawy:

grillowane,
gotowane w wodzie czyli na parze,
duszone,
pieczone.

Na obiad wybierz dania z artykułów pełnoziarnistych

Istniejąc na diecie, powinniśmy ograniczyć jedzenie produktów wysoko przetworzonych i zbudować na żywność pełnoziarnistą. Zamawiając obiad w lokalu gastronomicznym, wybierzmy brązowy makaron zamiast białego, do warzyw i mięsa poprośmy o kaszę lub ryż zamiast puree z ziemniaków z mlekiem i masłem.

Przede wszystkim powinniśmy unikać przechodzenia do domów z fast foodami. Co skoro nie potrafimy spośród nich zrezygnować? Spróbujmy poszukać restauracji, które świadczą w domowym menu ich lepsze wersje. Możemy zjeść np. pizzę na małym, pełnoziarnistym cieście z młodą częścią sera, warzywami i małym mięsem czy hamburgera z grillowanym kurczakiem.
Menu z małym mięsem i rybami

Zamawiając w restauracji, starajmy się wybierać dania wykonane z małego mięsa, jak drób, cielęcina czy wołowina, a z chudych ryb, np. z dorsza, sandacza czy flądry. Na etap diety podczas biznesowych kolacji czy rozwiązań ze znajomymi warto zrezygnować z potraw złożonych z kiełbas, wieprzowiny, pasztetów i pełnych ryb – łososia, halibuta czy makreli.
Miej na duże napoje

Pułapką na diecie mogą stanowić słodzone i gazowane napoje. Najodpowiedniejszym wyjściem jest woda, jeżeli jednak nie cierpimy na nią ochoty, wybierzmy soki, np. jabłkowy lub pomarańczowy, które nie zawierają cukru.
Trzymanie diety ułatwi wybór restauracji

Jedzenie razem z obraną dietą jest doskonale łatwiejsze, kiedy zamawiamy w rozumianej nam restauracji, w menu której wybierają się dania odpowiadające naszym wymaganiom. Nie muszą więc istnieć domy gastronomiczne serwujące jedynie potrawy w wersji fit. W dużo miejscach, które oferują tradycyjne dania, zamówimy zupy, obiady pieczone lub gotowane.

Wybór dobrej restauracji np. w Gdańsku, czy innym większym mieście, będzie doskonale lepszy ze względu na ważną suma lokali. Jeśli realizujecie w Trójmieście, godną przyczyny jest restauracja Zacisze w Gdańsku Łostowicach. W menu Zacisza znajdziemy lepsze dania, jak rosół, makaron z warzywami czy pstrąg z miksem sałat.

Nie zaszkodzi i lekkie podsmażenie, a jeżeli chce nam na lekkich i niskotłuszczowych daniach, lepiej ustawić na różne środki obróbki, które ułatwiają uzyskanie potraw równie smacznych, jak przy smażeniu.

Na że powinniśmy unikać dań obiadowych smażonych na ogromnym oleju, są to m.in. frytki, ciasteczka krabowe, krążki cebulowe, panierowane kurczaki.

Pilnuj wielkości porcji

Ważną zasadą, której powinniśmy się trzymać, zamawiając w restauracji, jest chronienie ilości jedzenia, jaką spożywamy. Prawda jest taka, że od zdrowego jedzenia te możemy przybrać na wadze. Istniejąc na diecie odchudzającej, porzucenie wysokoprzetworzonej żywności jest ważne ze względu na to, że nie ma ona zalet zdrowych oraz po jej zjedzeniu szybko tworzymy się głodni, oraz w konsekwencji jemy bardzo niż potrzebujemy.

Zatem zanim zamówimy kolejną porcję, odczekajmy chwilę, bo pewno jesteśmy już najedzeni oraz toż znane oczy i rozbudzone kubki smakowe potrzebują więcej, oraz nie nasz żołądek.
Dbaj o zbilansowaną, zdrową dietę

Obfite rodzinne obiady czy biznesowe kolacje nie zawsze ułatwiają trzymanie diety, ale wystarczy, że będziemy cierpieć na pomocy opisane zasady. Gdy ich słuchamy, nie musimy martwić o kolejne kalorie. Pamiętajmy też, że najważniejszy jest umiar dodatkowo nie zawsze warto na moc odmawiać sobie kawałka ulubionego ciasta.

zobacz również Jak wybierać dania w restauracji na diecie?

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments